Villkor

1 Företagsuppgifter och kontakt

Minyi Naturals AB
Säte: Svalgränd 4 172 36 Sundbyberg, Sverige
E-post: info@minyinaturals.se | Tel: +46 735 85 08 06

Om du behöver hjälp, skicka ett e-postmeddelande till oss med ditt namn, ordernummer och telefonnummer. Vi svarar inom två arbetsdagar.


2 Beställning och orderbekräftelse

När du slutför utcheckningen skickas en orderbekräftelse automatiskt till den e-postadress du angett.
Vänligen granska bekräftelsen noggrant (produkter, priser, fakturerings- och leveransinformation).
Om något är felaktigt, kontakta oss omedelbart på info@minyinaturals.se .


3 Leverans och oupphämtade paket

  • Normal leveranstid: 1–3 arbetsdagar .

  • Beställningar som görs på helger skickas tidigast följande måndag.

  • Paket förvaras på utlämningsstället i 7 dagar . Outhämtade paket returneras till oss och en avgift på 199 SEK debiteras för att täcka administration och returfrakt.

  • Om en försening uppstår som vi inte har meddelat, vänligen maila oss.


4 Priser och betalning

Priserna är i SEK och inkluderar svensk moms (25 % för kosmetika, 12 % för livsmedelsprodukter om sådan finns).
Vi accepterar Klarna, Visa, MasterCard, Amex, Apple Pay, Google Pay och Swish via krypterade gateways.
Vi förbehåller oss rätten att justera priser på grund av leverantörsbyten, tryckfel eller felaktiga uppgifter.


5 Ångerrätt (EU 14 dagars ångerrätt)

Du har 14 dagar från den dag du mottagit varorna på dig att ångra köpet.

Hur man utövar rätten

  1. Meddela oss skriftligen på info@minyinaturals.se — ange ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och vilka varor du returnerar.

  2. Returnera varorna inom 14 dagar efter din meddelande. Varorna måste vara oanvända, oförändrade och i oöppnad förpackning.

  3. Du betalar returfrakten och ansvarar för paketet tills det når oss.

  4. Vi återbetalar produktpriset och den ursprungliga billigaste fraktkostnaden inom 14 dagar efter att vi mottagit returen. Om produkten är använd eller skadad kan vi göra avdrag för ett belopp motsvarande värdeminskningen.

Undantag för hygienkänsliga föremål
Av hälso- och hygienskäl gäller inte ångerrätten för produkter vars skyddande försegling har förseglats på grund av hälso- eller hygienskäl och där förseglingen har brutits av dig.


6 Reklamationer och fel

Vi inspekterar varje vara före leverans. Om en produkt är skadad eller felaktigt levererad, meddela oss på info@minyinaturals.se inom rimlig tid (helst inom 7 dagar) och bifoga foton.

  • Returnera inte en produkt innan vi har godkänt den.

  • För godkända reklamationer täcker vi returfrakten och skickar antingen en ersättningsvara eller återbetalar den defekta varan i enlighet med svensk konsumentskyddslag.

  • Vi följer rekommendationerna från Allmänna reklamationsnämnden (ARN).


7 Ansvar och force majeure

Vi är inte ansvariga för indirekta skador.
Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel som orsakas av omständigheter utanför vår kontroll (force majeure), såsom arbetskonflikter, brand, krig, myndighetsåtgärder eller leverantörsmisslyckanden.


8 Produktinformation och färgnoggrannhet

Handgjorda barer varierar naturligt i färg, vikt och virvelmönster. Bilder på webbplatsen kan skilja sig något från verkligheten på grund av skärminställningar och ljussättning. Vi strävar efter att beskriva produkterna så noggrant som möjligt.


9 kakor

Webbplatsen använder cookies för att förbättra funktionalitet och analys. Du kan inaktivera cookies i din webbläsare; vissa funktioner kan då begränsas. Läs mer hos Post- och telestyrelsen (PTS).


10 Personuppgifter (GDPR)

Genom att beställa godkänner du vår integritetspolicy och samtycker till att vi behandlar de personuppgifter som krävs för att slutföra ditt köp.
Vi lagrar: namn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och orderhistorik.
Uppgifter lagras endast så länge det finns rättslig grund (t.ex. svensk bokföringslag).

  • Betalningsuppgifter delas med våra betalningsleverantörer (Klarna, kortinlösare, Swish) för att slutföra transaktionen och bekämpa bedrägerier.

  • Leveransdata delas med logistikpartners (PostNord, DB Schenker) för avisering och transport.

  • Nyhetsbrevsdata delas med Mailchimp om du väljer att prenumerera.
    Du kan när som helst begära ett datautdrag, rättelse eller radering.


11 Ändringar av dessa villkor

Vi kan komma att uppdatera Villkoren utan föregående meddelande. Den version som publicerades i kassan vid köptillfället gäller för den beställningen.


12 Tillämplig lag och tvistlösning

Dessa villkor regleras av svensk lag.
Om en tvist inte kan lösas i dialog med vår kundtjänst kan du kontakta ARN (Allmänna Reklamationsnämnden) eller, om du bor i ett annat EU-land, använda EU:s plattform för online-tvistlösning (ec.europa.eu/odr).
Vi följer ARN:s beslut. Svenska domstolar har jurisdiktion.


13 prenumerationer (om de erbjuds)

  • Prenumerationsorder hanteras via din personliga Stripe-portal. Där kan du se nästa faktureringsdatum, pausa eller avbryta.

  • Stripe skickar betalningspåminnelser automatiskt. Varje förnyelse visas som en ny beställning i din kontoöversikt.

  • Ytterligare produkter som läggs till före nästa förnyelse kommer att skickas tillsammans för att minska förpackningar och utsläpp.

  • De allmänna villkoren ovan (priser, ångerrätt, reklamationer, dataskydd) gäller även för prenumerationer.


Frågor?
Maila oss på info@minyinaturals.se . Vi finns här för att hjälpa dig.